Thursday, July 06, 2006

World cup and Juventus crisis

Dalam minggu nie, kalu cerita pasal bola, ader 2 bende yg mengundang reaksi berlainan dari aku... 1) Italy masuk final world cup and 2) Juventus, my all time favourite club, berkemungkinan disingkir dari serie A italian league ke serie C... kira division 3 la tue... pasal match fixing punyer kes...
1) Italy masuk final world cup....
Italy nie memang fovourite team aku sejak aku kecik lagi... kira sejak aku kenal player2 bola nie ler... tak sama plak dgn kebanyakkan rakyat malaysia, aku paling tak suka dgn team england... yg bagi aku harap glamour jer lebih... masa sebelum start world cup ari tue, aku jangkakan team yg akan ke final is Italy (of course ler) and brazil... walaupun aku peminat italy, tapi berdasarkan prestasi semasa, aku jangkakan brazil yg akan menag WC taun nie... tapi bila dah brazil out nie, memang sah ler italy yg akan jadi champWC taun nie... nape ek?? pasal aku tgk diorang punya game tahun nie lain macam skit... tak sama dgn taun2 sblum nie... diorang dah tak defensive sgt, and diorang lebih attacking minded... game pun nampak lebih tersusun... kenapa tak france?? pasal stakat nie aku tgk france punyer game walaupun mmg tersusun, tapi diorang tak de finishing... dlm bykk game, evenn bila zizou main cantik, diorang punyer gol byk dr set piece atau deadball situation... so aku tak rase diorang boleh beat italy with that style of game... remember, italy hari nie tak sama dgn italy yg france beat kat Euro 2000... formation yg france pakai pun dah tak sama.. dulu diorang main 2 striker... trezeguet tukang score, henry carik bola... skang, henry ler cari bola and dia jugak yg nak kena score... dlm byk game inthis yrs WC, formation tue tak berkesan.... thats why aku pilih italy....
2) pasal juventus punyer crisis... mmg aku sedih kalu diorang takde dalam serie a taun nie... coz diorang sesatunya club dlm serie A yg tak pernah turun pangkat sejak dulu... amat malang kalu kena turun pangkat semata2 kerana crisis yg mcm nie... abih ler player2 peberet aku cam del piero, buffon, cannavaro and all juventini... mana diorang nak pergi... takkan nak main serie C kkot... pehal pun aku tetap sokong juventus and Italy...
Forza Italy... Forza Azzuri... Forza Juventus...
Hidup Farhan AF4 (eh camner nama farhan bulih sesat kat sini lak???)

No comments: